liquiddrums
Rockstar B)
Live like a legend and die like an asshole!
|
Post by liquiddrums on Jul 12, 2006 16:55:24 GMT 2
zo nou geïnspireerd door loesch en sjan ging ik hier maar eens een topic over openen Wat vind jij van de hedendaagse maatschappij? en graag een reden erbij, dus niet van...hijs kut. punt. En tsjah verder weet ik het ook niet hoor ^^
|
|
liquiddrums
Rockstar B)
|
Post by liquiddrums on Jul 12, 2006 17:02:11 GMT 2
Ik begin wel Ik vind de maatschappij nou niet echt zo prettig...ik voel me nergens meer veilig, zelfs niet in mn eigen dorp *met die geweldige Ipa killers...hufters * je kunt niets meer zeggen tegenwoordig...je wordt dan gelijk neergeschoten/neergestoken/in elkaar geslagen...beetje jammer en wat ik ook zo vaag vind...dat je baas je geen complimentjes kan geven en je alleen maar wijst op wat je fout doet ...vink irritant en tsjah der is vast nog veel meer mis, maar daar kom ik ff niet op
|
|
|
Post by katejuh on Jul 12, 2006 17:13:13 GMT 2
ik vind dat deze maatschappij te veel met dingen bezig is die totaal niet belnagrijk is. waarom zou iemand die van 9 tot 5 werkt meer gewadeert worden dan een goede kunstenaar?
ik vind dat iedereen tegenwoordig alleen nog maar aan het rennen is. sta een keer stil en kijk om je heen. kijk naar jezelf. ik denk dat we dan allemaal een stukje dichterbij elkaar komen
|
|
|
Post by Barbietrut on Jul 12, 2006 23:17:22 GMT 2
Oh - zo koel, ik zet mensen aan het denken.
Goed. Wat ik van deze maatschappij vind. De maatschappij is kut, en dat is een feit, punt. En alle mensen die beweren van niet, kan ik echt niet uitstaan. Die hóren echt in deze maatschappij. Iedereen heeft tegenwoordig oogkleppen op. (Ja, ik generaliseer graag). Ik ga het proberen uit te leggen.
Mensen hebben verwachtingen, die gebaseerd zijn op de gebruiken die zij van anderen zien. Die gebruiken van anderen uiten die anderen, omdat ze voldoen aan de verwachtingen van anderen. En die anderen hebben naar aanleiding van hun gebruiken weer verwachtingen van anderen waardoor deze hele kutmaatschappij dus is gebaseerd op verwachtingen van anderen. Ik denk dat mensen wat meer zouden moeten relaxen. Sluit eigenlijk wel aan bij Kate. Ontdek je zelf, kijk naar wie je zelf bent, hoe je je zelf kan ontplooien, en niet naar welke rol in de maatschappij je moet gaan innemen. Kijken naar wat je aan deze maatschappij kan toevoegen is dan al wel een stapje verder, maar alsnog. Het gaat er niet om wat anderen van je vinden en wat jij van anderen vindt, het gaat erom dat je gelukkig word met jezelf en jezelf kan uiten. Echt geluk is er nog maar weinig tegenwoordig. Kijk hoeveel mensen bij een psychiater lopen of wel eens hebben gelopen, aan de antidepressiva of in afkickcentra. Hoeveel mensen overspannen thuis zitten omdat het bedrijfsleven van tegenwoordig nergens meer op slaat. Of hoe bizar veel scheidingen er tegenwoordig zijn.
Ik vind dat mensen veel en veel meer naar hun eigen 'bestemming' moeten kijken, en dat deze niet van buiten gepland moet worden.
Maar, aan de andere kant, heerst er een onwijs egoïsme tegenwoordig. Als een soort robots wil iedereen meer en meer, en meer, en graag nog meer. Ik kan daar niet zo goed inkomen. Er wordt niet gedacht aan het milieu, aan mensen die het minder goed hebben, enkel dingen als 'oh shit ik moet alweer tanken' of aan 'zal ik 5 of 6 nieuwe broeken kopen morgen?'. Mensen denken eigenlijk nog maar vrij weinig na tegenwoordig. Jammer.
|
|
|
Post by sisterseptember on Jul 13, 2006 14:12:25 GMT 2
En alle mensen die beweren van niet, kan ik echt niet uitstaan.
Dankje.
...waardoor deze hele kutmaatschappij dus is gebaseerd op verwachtingen van anderen.
Ja, en? Je moet overal een rol spelen, dat hoort er gewoon bij! Als jij net zulk taalgebruik bij je baas gebruikt als bij je vrienden, kom je er niet zo gauw in, denk ik. En dat is niet verkeerd! Zo leer je met verschillende mensen omgaan en verschillend denken. Iedereen speelt rollen en iedereen moet zich aanpassen. Dat gaat toch vanzelf, dus wat is daar mis mee? Ik ben even relaxed als ik met mn oma praat als met mn vrienden. Ik doe absoluut geen moeite voor aanpassingen..
Ontdek je zelf, kijk naar wie je zelf bent, hoe je je zelf kan ontplooien, en niet naar welke rol in de maatschappij je moet gaan innemen.
Nee, precies, helemaal gelijk. Laat jezelf later maar verzuipen en kijk niet naar de toekomst.
Het gaat er niet om wat anderen van je vinden en wat jij van anderen vindt, het gaat erom dat je gelukkig word met jezelf en jezelf kan uiten.
Ik vind het belangrijk wat mensen van mij vinden en wat ik van anderen vind .. zo krijg je wel of geen vrienden en kun je met elkaar omgaan of niet. Heeft nogmaals te maken met aanpassingen. En ook met aanpassen ben ik echt wel mezelf en weet ik wie ik ben!
Ik kan daar niet zo goed inkomen. Er wordt niet gedacht aan het milieu, aan mensen die het minder goed hebben, enkel dingen als 'oh shit ik moet alweer tanken' of aan 'zal ik 5 of 6 nieuwe broeken kopen morgen?'.
Waarom werk jij? & Doneer jij soms aan elk goed doel ofzo?
|
|
Hamsela
Gitaarstemmer
LOLLERKITTENS!
|
Post by Hamsela on Jul 13, 2006 20:30:24 GMT 2
Like Loes zei: dankje. De maatschappij van tegenwoordig is niet kut. De maatschappij van tegenwoordig heeft een probleem. En dat probleem is dat we allemaal geen zin meer hebben in kritiek en meningen van andere. En de luiheid, de mensen van tegenwoordig(en vooral de jeugd) zijn gewoon weg lui. Ze doen nergens moeite meer voor. En respect naar elkaar is ook ver te zoeken. En Loes amen to this: "Nee, precies, helemaal gelijk. Laat jezelf later maar verzuipen en kijk niet naar de toekomst." Want HOE wil je een goede maatschappij vormen zonder dat je een rol er in speelt? Dat gaat gewoon weg niet. "Kijk hoeveel mensen bij een psychiater lopen of wel eens hebben gelopen, aan de antidepressiva of in afkickcentra. Hoeveel mensen overspannen thuis zitten omdat het bedrijfsleven van tegenwoordig nergens meer op slaat. Of hoe bizar veel scheidingen er tegenwoordig zijn." Mensen lopen niet alleen bij een psychiater omdat de maatschappij kut is hoor..? En mensen die overspannen thuis zitten? Wat heeft dat met de maatschappij te maken? Denk je echt dat de maatschappij het hun kwalijk neemt als ze zouden zeggen: "ah ik ga ff iets minder hard werken" not really... En scheidingen... O my god... Dat je daar zelfs heen durfde te gaan... Jij zou moeten weten dat een scheiding bar weinig met de maatschappij te maken heeft. Alleen omdat het tegenwoordig geaccepteerd wordt doen mensen het sneller. En ik zie daar geen problemen in, ik heb liever een kind dat later bindingsangst heeft waar je vanzelf toch echt wel vanaf komt, dan een kind dat vroeger heeft gezien dat vader, moeders door de kamer heen slaat omdat ze te lang bij elkaar zijn 'voor het kind' en het dan niet meer gaat. Zoals Loes al zei, sommige mensen vinden het wel belangrijk wat mensen van hun vinden. Zo zijn ze nou eenmaal. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen heeft zoveel zelfvertrouwen. En lieve schat... Er wordt niet gedacht aan eht milieu en aan mensen die het minder goed hebben? Tegenwoordig wordt er nog nooit zoveel gedaan aan het milieu en arme mensen dan ooit eerder in de geschiedenis... En als je dan toch het goede voorbeeld wilt geven, stort het geld wat je maandelijks aan bier opmaakt eens aan het goede doel.. En egoisme? Dat is altijd al geweest, zo zijn mensen van nature... De een wat erger dan de ander, maar zo is het nou eenmaal. En een perfecte maatschappij? Utopia bestaat niet, so dream on...
|
|
|
Post by sisterseptember on Jul 14, 2006 11:09:25 GMT 2
[uitzinnig publiek voor hamsel!]
|
|
Hamsela
Gitaarstemmer
LOLLERKITTENS!
|
Post by Hamsela on Jul 15, 2006 12:55:32 GMT 2
*buigt*
|
|
|
Post by sisterseptember on Jul 15, 2006 15:29:40 GMT 2
Nou, kom op mensen. Probeer het loesenhamselfront eens te verslaan
|
|
|
Post by katejuh on Jul 17, 2006 17:38:42 GMT 2
ik denk dat jullie allemaal wel een punt hebben. je bent verplicht aan deze maatschappij deel te nemen, anders moet je in een hutje gaan wonen in de jungle. maar mensen staan gewoon niet meer stil bij wat ze aan het doen zijn. en het is totaal logisch dat je anders doet tegen colega's dan tegen je vrienden.
en misschien kan je het nooit perfect krijgen maar daar zouden we wel met zn alle voor moeten vechten! en geen respect vanaf de jeugd en dat ze lui zijn is totaal niet waar. en je geld geven aan goede doelen is misschien ook niet altijd het beste. je geeft 10 euro en de mensen die in nood zitten krijgen er misschien 50 cent van. ga ik toch liever zelf naar afrika of ergens ander hene om er iets aan te doen. sowieso moeten we gewoon wat aan de hele cultuur hier doen. het boeid veel mensen niet meer wat er met andere gebeuren. je kan tegenwoordig op straat aangerand worden of verkracht en mensen lopen door, alleen omdat ze met zichzelf bezig zijn.
ik denk dat we met zn alle er voor moeten gaan. sta stil kijk wat je kan doen leer van je fouten en van andere en probeer het perfecte te berijken. mischien heel misschien zal dat ooit lukken maar met de instelling van hemsela komen we er nooit! (En een perfecte maatschappij? Utopia bestaat niet, so dream on... )
|
|
|
Post by sisterseptember on Jul 17, 2006 20:24:55 GMT 2
Dat is geen instelling, maar een feit. Jij zegt het zelf toch ook: "en misschien kan je het nooit perfect krijgen" Maargoed. Ik denk dat er sowieso een verschil is met mensen hier. De een heeft een positievere instelling dan de ander, en ik woon in twente en jullie in de randstad [de meeste mensen] daar zal de maatschappij dan wel meer klote zijn
|
|
liquiddrums
Rockstar B)
|
Post by liquiddrums on Jul 17, 2006 21:04:47 GMT 2
Mee eens als k in de stad loop enzo, voel ik een hele onveilige, gespannen sfeer...maar als ik op vakantie ben in limburg *of als ik ff met de trein ergens naartoe ga buiten de randstad * dan vindt ik het daar al veel chiller enzo dan hier...kweenie, maar voor mij is het iig dat het buiten de randstad chiller is
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Jul 18, 2006 0:01:32 GMT 2
Ik kom hier later op terug, want ik ben een zeikerd, en kan het niet laten, maar tis nu te laat...
|
|
Hamsela
Gitaarstemmer
LOLLERKITTENS!
|
Post by Hamsela on Jul 18, 2006 1:58:33 GMT 2
Haha ja echt wel ze krijgen echt maar 50 cent... Right. En ja laten we met 16 miljoen mensen allemaal naar Afrika gaan en ze helpen, waardoor we ruimte innemen hun voedsel/water drinken en ze nog erger kapot maken. Thanks maar nee. Dan laat ik liever aan de professionals over en degene die er echt wat kunnen betekenen.
En wat doen aan de cultuur? Met de cultuur is niks mis. Maar iemands anders cultuur respecteren daar zit het probleem. Want ik hoor weet niet hoevaak dat die marokkaan achterlijke dingen doet en die turk weer dat. Ja so? Ik vind het soms ook achterlijk maar dat is hun cultuur learn to live with it.
En verkracht worden midden op straat? Hmm nee ik denk niet dat dat gaat lukken. Dat veel mensen niks doen is begrijpelijk want niemand rekent erop en al helemaal niet iedereen komt uit die schock. Mijn broer is ook zomaar ineens door een gast in elkaar geslagen waar ik en 4 vrienden bij waren. Toen zijn een vriend en ik er wel op af gegaan. Dus dat helemaal niemand iets doet vind ik een beetje overdreven want ken genoeg voorbeelden dat wel iemand iets deed. Maar vaak is het ook de onmacht om uberhaupt iets te kunnen doen Want ik zie niet gauw een meisje van 18 vijf gozers van haar vriendje af trappen...
Denk je echt dat ik er niet voor ga om zo goed mogelijk, zonder problemen te leven? En dat ik leer van fouten? Maar met mijn instelling komen we er nooit is bullshit. Want je weet mijn instelling niet eens want alles wat ik toe nu toe heb getypt is niks anders realistisch denken. En juist DAT moeten meer mensen doen in plaats van denken: "het komt wel goed en laten we er wat aan doen". Want ben jij na het typen van jouw stukje naar de het postkantoor gegaan of naar sites van goede doelen en heb je geld gestort? Nee dus zeik niet over mijn instelling. Jij gelooft in een Utopia wat er never nooit zal komen. Waarom niet? Omdat er altijd mensen zullen blijven die het verzieken. En zoals ik zei dit is geen foute instelling, dit is realistisch denken, en wel zo dat ik er iets mee kan doen en niet blijf dromen/hopen op een perfecte wereld. Maar een zo goed mogelijke wereld. Iets wat mogelijk is en niet voor altijd een sprookje dan wel droom zal blijven.
Zoals ze in het spotje zeggen, een beter milieu begint bij jezelf, zo ook de maatschappij. Dus kom eens uit die droom dat alles 'perfect' kan gaan...
|
|
|
Post by sisterseptember on Jul 18, 2006 11:38:10 GMT 2
Ik kom hier later op terug, want ik ben een zeikerd, en kan het niet laten, maar tis nu te laat... hophop, zeg het. ik ben benieuwd ouwe zeikerd
|
|
|
Post by Barbietrut on Jul 23, 2006 9:50:58 GMT 2
En alle mensen die beweren van niet, kan ik echt niet uitstaan. Dankje. Het was niet aanvallend bedoeld. ...waardoor deze hele kutmaatschappij dus is gebaseerd op verwachtingen van anderen. Ja, en? Je moet overal een rol spelen, dat hoort er gewoon bij! Als jij net zulk taalgebruik bij je baas gebruikt als bij je vrienden, kom je er niet zo gauw in, denk ik. En dat is niet verkeerd! Zo leer je met verschillende mensen omgaan en verschillend denken. Iedereen speelt rollen en iedereen moet zich aanpassen. Dat gaat toch vanzelf, dus wat is daar mis mee? Ik ben even relaxed als ik met mn oma praat als met mn vrienden. Ik doe absoluut geen moeite voor aanpassingen.. Blijf bij het feit dat rollen spelen grote onzin is. En ja, ik gebruik hetzelfde taalgebruik bij mn baas als bij mn vrienden, misschien meer omdat ik me niet aanpas bij mn vrienden? Ik hou niet van etiquette. Wees jezelf, dat zou men moeten accepteren.Ontdek je zelf, kijk naar wie je zelf bent, hoe je je zelf kan ontplooien, en niet naar welke rol in de maatschappij je moet gaan innemen. Nee, precies, helemaal gelijk. Laat jezelf later maar verzuipen en kijk niet naar de toekomst. Mensen zijn tegenwoordig zo onwijs gefocust op hun toekomst. Dat is iets waar ik me zo over kan opfokken. Imagine, je gaat ontzettend hard sparen en je hebt echt veel geld en dan krijg je een auto ongeluk en ga je dood. Dan heb je dus een kutleven gehad om vervolgens simpel dood te gaan. Iets wat ik absoluut net zou willen. Net als strenggelovigen. Leven hun hele leven lang volgens allemaal regeltjes want in de hemel is het zo'n paradijs. Persoonlijk geloof ik erin dat als je dood bent, je dood bent, dus ik vind dat net zoiets. Zo'n zonde van je leven. Je leeft maar een keer, leef gelukkig.Het gaat er niet om wat anderen van je vinden en wat jij van anderen vindt, het gaat erom dat je gelukkig word met jezelf en jezelf kan uiten. Ik vind het belangrijk wat mensen van mij vinden en wat ik van anderen vind .. zo krijg je wel of geen vrienden en kun je met elkaar omgaan of niet. Heeft nogmaals te maken met aanpassingen. En ook met aanpassen ben ik echt wel mezelf en weet ik wie ik ben! Je krijgt ook vrienden zonder het belangrijk te vinden wat mensen van je vinden. Ik kan daar niet zo goed inkomen. Er wordt niet gedacht aan het milieu, aan mensen die het minder goed hebben, enkel dingen als 'oh shit ik moet alweer tanken' of aan 'zal ik 5 of 6 nieuwe broeken kopen morgen?'.Waarom werk jij? & Doneer jij soms aan elk goed doel ofzo? Ik werk om te kunnen leven, ik heb een fucking slecht uurloon en fucking laag salaris. Als ik meer zou verdienen zou ik ook meer doneren ja. Maar dat zou dan op dit moment betekenen dat ik niet voor mezelf kan zorgen. En dat zou ik onzin vinden. Maar wat dit betreft ben ik het eens met wat Kate zegt. Al je geld wat je erin stopt gooi je in feite alleen maar weg, naar de hulpverleners die het allemaal zo mooi zouden gaan oplossen. Dikke bullshit, want het is nog steeds kut in de arme landen.
|
|
|
Post by sisterseptember on Jul 23, 2006 15:12:29 GMT 2
Jij zegt: ik werk om te kunnen leven Dat is niet waar Jij geeft zát uit aan bier en concerten, toch? Je betaalt niet alleen het hoognodige ..
|
|
|
Post by Barbietrut on Jul 24, 2006 8:48:20 GMT 2
Jij zegt: ik werk om te kunnen leven Dat is niet waar Jij geeft zát uit aan bier en concerten, toch? Je betaalt niet alleen het hoognodige .. Nee oke, maar mijn kosten om te leven zijn waarschijnlijk wel wat hoger dan de jouwe. En natuurlijk geef ik ook geld uit aan uitgaan, dat hoort er mijns inziens zo nu en dan ook bij, om te kunnen leven. En ik geef misschien dan veel uit ja, dat is eigenlijk wel stom, ik ben heel erg geneigd om anderen te trakteren. Zat er laatst nog over na te denken hoeveel geld ik zou kunenn besparen als ik dat niet zou doen, maarja.
|
|
|
Post by sisterseptember on Jul 24, 2006 13:50:25 GMT 2
Nou, dan kun je dat stukje uit je betoog alvast schrappen. "Waarom zou je leven voor de maatschappij? Je moet voor jezelf leven. Ik ben hier niet om te zorgen dat iedereen blij wordt. Ik ben hier om te zorgen dat ik blij word. Om te zorgen dat ik zo min mogelijk last heb van de maatschappij." De maatschappij, dat ben jij. Jij doet net zo hard mee aan de maatschappij als andere mensen, hoor
|
|
Hamsela
Gitaarstemmer
LOLLERKITTENS!
|
Post by Hamsela on Jul 26, 2006 13:17:54 GMT 2
Waarom zou je leven voor de maatschappij? Je moet voor jezelf leven. Ik ben hier niet om te zorgen dat iedereen blij wordt. Ik ben hier om te zorgen dat ik blij word. Om te zorgen dat ik zo min mogelijk last heb van de maatschappij. Was jij niet de auteur van deze post: "Maar, aan de andere kant, heerst er een onwijs egoïsme tegenwoordig. Als een soort robots wil iedereen meer en meer, en meer, en graag nog meer. Ik kan daar niet zo goed inkomen. Er wordt niet gedacht aan het milieu, aan mensen die het minder goed hebben, enkel dingen als 'oh shit ik moet alweer tanken' of aan 'zal ik 5 of 6 nieuwe broeken kopen morgen?'. Mensen denken eigenlijk nog maar vrij weinig na tegenwoordig. Jammer." Zegt genoeg... Het wordt misschien wel verwacht maar wie zegt dan dat het ook moet? En ik denk dat veel mensen het toch eerder doen als een bewijs naar hun partner dat ze echt van diegene houden. Maarja als jij dat zo ziet is dat jouw keus. Het milieu wordt zo erg verneukt als nooit tevoren? What the fuck? Je hebt geen kennis van geschiedenis ofzo? Wat denk je van de auto's van vroeger? Hadden die een dieselparticelfilter? Was er een keurmerk voor bomen? Waren er meer instanties die aan dierenbescherming deden? NEE, dus tegenwoordig is het dus echt wel beter geregeld Die doden komen heus niet alleen door het broeikas effect. Als je dat denkt moet je je maar is meer in de feiten verdiepen. En ik ben vergeten dat ze het verneuken, nee hoor. Ik denk dat jij vergeet dat je het zelf ook verneukt want doe jij geen deo op dan? Je gaat zeker ook nooit met de trein... Ik werk mee aan projecten, ik heb me zelfs opgegeven om 1 jaar in afrika stage te gaan lopen om daar verschillende dingen op te zetten maar ben niet uit gekozen. Uhu zoals tussen Israël en Libanon zeker...
|
|