liquiddrums
Rockstar B)
Live like a legend and die like an asshole!
|
Post by liquiddrums on Jun 22, 2006 12:48:46 GMT 2
Nou uhm...welke films vind jij nou echt goed en waarom zo ongeveer en hoeveel heb je er ongeveer in je collectie staan? ikke ga beginnen Ik ben een zogeheten filmfreak denk k toch wel Ik heb iets meer dan 130 films *meerendeel toch echt orgineel * en ik heb iets van 25 muziek dvd's o.a veel metallica Uhm mn favoriete regisseurs zijn David Lynch, Tim Burton, Stephen Chow, Lars Von Trier, Oliver Stone, Guy Ritchie, Robert Rodriguez en Quentin Tarantino. *er zijn er nog meer, maar dit zijn de bekendste * Ik zal een paar favoriete films noemen, want de meeste die ik koop zijn erg goed *anders koop ik ze niet *...ow dit zijn ook gelijk mn tips, heb je dat maar alvast gehad American History X, Edward Scissorhands, Das Experiment, Fear And Loathinh In Las Vegas, Insomnia, Irreversible, Lock Stock and 2 Smocking Barrels, Pi, Requiem For A Dream, What's Eating Gilbert Grape?, Wild At Heart en Sin City. en nou hou ik op hoor maar tsjah films zijn leuk
|
|
|
Post by sisterseptember on Jun 22, 2006 15:11:13 GMT 2
Ik ben niet zo'n vreselijke filmfan .. als ik een film ga kijken moet ik wel zeker weten dat-ie leuk is, anders houd ik mn aandacht er toch niet bij. In bioscopen vind ik films eigenlijk altíjd leuk :-)
Favo films: LOTR 1,2,3 .. Saw .. Edward Scissorhands .. alle bert visscher dvd's .. Jochem Meijer met ADHD .. alle romantische komedies met Julia Roberts .. Schindlers List
en American History X moet ik nog kijken :-)
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Jun 22, 2006 15:28:27 GMT 2
Ik houd heel veel van films, zeker! Ik heb ook wel een aantal films in mn collectie staan.. Favo films zijn moeilijk te kiezen, maar ik probeer het: -Sin city -Batman -Green street hooligans -Braveheart -American beauty -Lords of dogtown -Schindlers list -Fear and lothing in las vegas -Reservoir dogs -Underworld -Spiderman (1, de tweede was een stuk minder... ) -Blade -Clerks -Beetlejuice -The adams family Zoals jullie wel zullen zien, houd ik van superhelden films enzo... Favo regisseurs heb ik niet echt eigenlijk. Tarantine heeft goeie films gemaakt, Spielberg ook, en de wachowsky brothers hebben ook wel een leuk lijstje films. Geen favoriet though, want ze hebben allemaal ook wel minpunten... Oh, en hoewel ik Tim Burton best aardig vind, is ie verre van de beste regisseur..
|
|
liquiddrums
Rockstar B)
|
Post by liquiddrums on Jun 22, 2006 15:56:39 GMT 2
en American History X moet ik nog kijken :-) Moet je zeker doen...der gaat een wereld voor je open vooral edward norton speelt heel erg goed een wannabe hitlertje verre van?!?!?...nja tuurlijk mag je dat vinden maar kijk bijv. naar batman, big fish, charlie and the chocalte factory, edward scissorhands enz...allemaal juweeltjes van films *maar waarom vind je m niet zo goed dan? * maar wat ik dus zei...hijs een van mijn favorieten ...ik vind m ook niet de beste...david lynch daarentegen komt er dicht bij in de buurt
|
|
Hamsela
Gitaarstemmer
LOLLERKITTENS!
|
Post by Hamsela on Jun 22, 2006 16:38:04 GMT 2
Ik vind téveel films goed, dus om ze op te noemen. Nah laten we dat maar niet doen...
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Jun 22, 2006 20:37:53 GMT 2
verre van?!?!?...nja tuurlijk mag je dat vinden maar kijk bijv. naar batman, big fish, charlie and the chocalte factory, edward scissorhands enz...allemaal juweeltjes van films *maar waarom vind je m niet zo goed dan? * maar wat ik dus zei...hijs een van mijn favorieten ...ik vind m ook niet de beste...david lynch daarentegen komt er dicht bij in de buurt Nja, ik zeg niet dat ik em niet goed vind, en een aantal van zn films zijn ook zeker favorieten (bijvoorbeeld batman en Edward scizzorhands), maar veel van zn films zijn een beetje hetzelfde. Corpse bride was een slap aftreksel van nightmare before christmas (die trouwens zwaar overrated is. Of opgehemeld is meer het juiste woord.), en charlie and the chocolate factory is een mindere remake van de geweldige film uit uit jaren 80...
|
|
liquiddrums
Rockstar B)
|
Post by liquiddrums on Jun 22, 2006 21:12:54 GMT 2
Woehoe nog iemand met filmkennis Ik denk niet dat CATCF een remake is van de film uit de jaren 80...het is gewoon weer gebasseerd op het boek van Roald Dahl...maar dan met de inbreng van Burton dat veel films van Burton hetzelfde zijn, heb je helemaal gelijk in dat geef ik toe. Maar zo geeft hij wel duidelijk aan van, dit is een film van mij..."you can love it or hate it" zei hij een keer in een interview maar ik moet het even zeggen...Nightmare before christmas is zo mooi ...ga anders maar ff met mij en Ean in discussie en corpse bride heb k helaas nog niet gezien, dus daar zeg ik niets over Btw iemand Crash gezien?...das ook zo'n hele goede film en voor de mensen die van absolute waanzin en vaagheid houden...ga Eraserhead van David Lynch kijken ...dies vet
|
|
|
Post by Barbietrut on Jun 22, 2006 21:31:12 GMT 2
Fear and Loathing in las vegas, dat is dus zo'n vage film.
Ik heb iets van 10 dvd's. En de leukste zijn pippi langkous. De meest gekeken zijn shrek (both) en the doors. De rest bestaat uit wat goedkope troep van de bart smit van toen ik reuma had en maar door en door dvd's ging kijken omdat ik niet echt iets anders kon.
Ben niet zo'n filmfreak.
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Jun 22, 2006 22:29:06 GMT 2
Woehoe nog iemand met filmkennis Ik denk niet dat CATCF een remake is van de film uit de jaren 80...het is gewoon weer gebasseerd op het boek van Roald Dahl...maar dan met de inbreng van Burton dat veel films van Burton hetzelfde zijn, heb je helemaal gelijk in dat geef ik toe. Maar zo geeft hij wel duidelijk aan van, dit is een film van mij..."you can love it or hate it" zei hij een keer in een interview maar ik moet het even zeggen...Nightmare before christmas is zo mooi ...ga anders maar ff met mij en Ean in discussie en corpse bride heb k helaas nog niet gezien, dus daar zeg ik niets over Btw iemand Crash gezien?...das ook zo'n hele goede film en voor de mensen die van absolute waanzin en vaagheid houden...ga Eraserhead van David Lynch kijken ...dies vet Geloog me, ik heb die discussie al zat met dr gehad, en we zijn dr niet uit gekomen... Ik vind tim burton wel tof, en NBC is ook zeker een kikke kerstfilm, maar het is niet ZO geweldig dat ik dr hle ritsen merchandise en hele religies aan over wil houden, dat bedoel ik er mee te zeggen... Ik moet trouwens eventjes melden dat vrijwel alle verfilmingen van de boeken van Stephen King echt cool zijn. Hoewel ik absoluut geen fan ben van horror, en ik IT nooit meer wil zien, zijn dr toch wel een aantal klassiekers naar zijn befaamde verhalen. Denk bijvoorbeeld aan The green mile, Christine, Rose red en Secret window. Ook hetzelfde als dit is bijvoorbeeld Micheal Chrighton, die Jurassic park 1 en 2 heeft geschreven, alsmede Congo en E.R...
|
|
|
Post by forbiddencandy on Jun 22, 2006 22:34:03 GMT 2
Ik ook niet.. sommige films vind ik wel grappig, kan geen een film op dit moment bedenken die ik echt geweldig vind..
|
|
|
Post by sisterseptember on Jun 23, 2006 12:29:06 GMT 2
Ik ben ook een beetje van de cultfilms .. Amélie en Lola rennt vond ik beide heel tof ^^
|
|
liquiddrums
Rockstar B)
|
Post by liquiddrums on Jun 23, 2006 16:40:16 GMT 2
Dat zijn toch geen cultfilms gekkerd dat zijn dik te hippe filmhuis films Maar Amélie is wel leuk *die andere ken k niet ...waar gaat het over? *
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Jun 23, 2006 17:40:26 GMT 2
nou...over lola...die rent.. Nee, ik weet het niet meer. Ik heb em wel gezien, maar heb em al redelijk snel afgeschreven... Trainspotting was ik trouwens helemaal vergeten op mn lijstje! :-$
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Jun 23, 2006 19:47:39 GMT 2
Ik heb zóveel dvd's eigenlijk Maar ik weet niet wat mn favoriete films zijn.. ..Sin City ..Saw (1&2), omdat t niet een standaard verhaal is, je niet veel ziet en toch héel boeiend&spannend enzo. ..Trainspotting ..Pulp Fiction ..Amélie ..The Butterfly Effect ..Donnie Darko ..Requim for a Dream ..American Beauty ..A Clockwork Orange ..Pirates of the Caribbean ..Grease (uiteraard) ..The Exorcist &vast meer, kan t nu zo ff niet bedenken
|
|
Hamsela
Gitaarstemmer
LOLLERKITTENS!
|
Post by Hamsela on Jun 24, 2006 0:39:55 GMT 2
..Sin City ..Saw (1&2), omdat t niet een standaard verhaal is, je niet veel ziet en toch héel boeiend&spannend enzo. ..Pulp Fiction Sin City zuigt dus echt zwaar... En bij beide saw's zie je toch aardig veel... En Pulp Fiction, goede film met lekker verhaal maar soms ook wel beetje té opgehemeld en vaak door veel mensen uitgekozen als goede film terwijl ze hem amper hebben gezien of begrijpen... (niet dat ik daar nu jou mee bedoel maar dat moestk ik ff kwijt)
|
|
|
Post by Barbietrut on Jun 24, 2006 1:11:16 GMT 2
Saw valt wel mee toch? Vind het voornamelijk thriller.
En @ anouk: butterfly effect is one of my favourites. Echt een ge-wel-dig verhaal.
|
|
liquiddrums
Rockstar B)
|
Post by liquiddrums on Jun 25, 2006 2:15:30 GMT 2
Nou nou nou...Sin City is echt goed man Waarom vind je m slecht? *ik heb m gekocht de dag dat ie uit kwam * Kan komen omdat ie in zwart-wit is, omdat er 3 strips in een film worden verfilmd, omdat de film wazig is de eerste 10x dat je m ziet enz enz en saw...tsjah ik vind het geweldige films *deel 1 beter dan deel 2, mgoed...dat komt omdat succes weer es uitgemolken moet worden *
|
|
|
Post by sisterseptember on Jun 25, 2006 20:01:13 GMT 2
dat zijn dik te hippe filmhuis films cultfilms dus lola rennt gaat idd over lola die rent ze maakt wel wat mee, natuurlijk, en je ziet dezelfde gebeurtenissen telkens vanuit een ander perspectief. Ik vond het een toffe film :-)
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Jun 25, 2006 22:02:24 GMT 2
..Sin City ..Saw (1&2), omdat t niet een standaard verhaal is, je niet veel ziet en toch héel boeiend&spannend enzo. ..Pulp Fiction Sin City zuigt dus echt zwaar... En bij beide saw's zie je toch aardig veel... En Pulp Fiction, goede film met lekker verhaal maar soms ook wel beetje té opgehemeld en vaak door veel mensen uitgekozen als goede film terwijl ze hem amper hebben gezien of begrijpen... (niet dat ik daar nu jou mee bedoel maar dat moestk ik ff kwijt) Indeed, omdat mensen dan horen dat et 'een goede film' is ofzo? Maar echt, ik hoor dáár dan weer net niet bij, heb m op dvd en váák gezien, blijf m wel geweldig vinden. Maar bij Saw.. ik bedoel.. je ziet niets wat t spannend maakt ofzo, en dan toch is dat het. Ik vind ze allebij heel goed. &Sin City zuigt niet. Punt @ Sjan: Inderdaad geweldig verhaal! Heb m wel twee keer moeten kijken voordat ik m helemaal begreep
|
|
|
Post by Barbietrut on Jun 25, 2006 23:50:29 GMT 2
Ja, het is goed dat ik toen ik hem keek een vriendin naast me had die hem al had gezien en het me kon uitleggen. Toen ik hem vervolgens met iemand anders ging kijken moest ik die rol innemen trouwens, wel grappig
|
|