|
Post by sisterseptember on Mar 10, 2006 15:28:44 GMT 2
Ik vind het ook n goed idee ik vind niet dat de 16jarigen van tegenweurdig echt verantwoordelijk zijn. Ze zuipen zeg maar door tot dat ze onderuit gaan. Nou, dan vind ik 18jarigen verantwoordelijker.
|
|
|
Post by Barbietrut on Mar 10, 2006 22:36:42 GMT 2
maak je geen illusies, dat doen 18jarigen ook..
|
|
|
Post by sisterseptember on Mar 12, 2006 10:27:42 GMT 2
ja dat weet ik. Maar die zijn verantwoordelijker dan 16jarigen. Jezus. Hoe leg je dit uit In ieder geval: als het zou werken hou je in ieder geval mensen 2 jaar langer van de alcohol af. Wanneer je 18 bent, ben je dus puber-af, en zul je misschien eerder zeggen van.. ik hoef niet te drinken. Denk ik.
|
|
|
Post by Barbietrut on Mar 12, 2006 18:16:15 GMT 2
Ik vind dat je mensen niks leert van iets volledig verbieden. * amerika: alcohol grens is 21 jaar. vind ik niks leerzaam aan.
dat is net zo van, bijvoorbeeld iemand die ik ken, zijn ouders vinden dat ie niet met geld om kan gaan dus, pakten ze z'n pinpas af. Hebben ze nu al een jaar in hun bezit, hij is eigenlijk gewoon continue blut en leert nu dus echt vet niks ofzo. En ik denk ook niet dat als er dan het moment is dat ie em weer terug krijgt dat ie er spontaan vet goed mee om kan gaan. Voorbeeldje he, voorbeeldje. Natuurlijk kan de overheid geen leer-jongeren-met-alcohol-omgaan-projecten starten, want dat moet vanuit de opvoeding komen, maar die opvoeding kan er niet zijn, als de overheid het gewoon maar verbiedt.
|
|
|
Post by sisterseptember on Mar 14, 2006 22:17:10 GMT 2
Okee. Daar heb je een punt en ik kan er weinig tegenin brengen.. mensen leren inderdaad niet wat er gebeurt als je drinkt. maar ik vind het wel een goede bedoeling opzich, want dan verschuift de grens gewoon net ietsje omhoog en dat is nou net wat ik een goede zaak vind. Maar wat ik uit je stukje opmaak een beetje, is dat jij het geen probleem zou vinnden als de alcohol leeftijdsgrens omlaag gaat? (zei je niet letterlijk, maar zo vat ik het op
|
|
|
Post by Barbietrut on Mar 15, 2006 18:44:34 GMT 2
nou, ik vind vooral dat ie niet omhoog moet. 16 is prima. Ik vind sowieso de grenzen zoals ze er zijn in nederland best. Net als dat er een tijdje het idee was om autorijden naar 17 te brengen, zodat er minder gevaarlijke scooterfreaks rondreden. Yeah, dan zitten ze in auto's. Best doelloos. Nee, ik vind het wel best zo.
|
|
|
Post by digitaldeceit on Mar 17, 2006 20:25:48 GMT 2
Hmm gelijk heb je. De leeftijdsgrenzen zijn wel goed zo.
|
|
«(Ewout)»
Gitaarstemmer
{Take Me As I Am}
|
Post by «(Ewout)» on Mar 22, 2006 22:13:38 GMT 2
ik vind het maar een dom idee...want als je iets verbiedt heeft men JUIST de neiging om het te gaan doen. als je tegen een klein kind zou zeggen. niet in die doos kijken. zou het eerste zijn wat het kind doet in de doosch kijken ;D
|
|
|
Post by sisterseptember on Mar 24, 2006 17:44:39 GMT 2
ja nou okee.. maar wat als je dr nou een dikke boete voor zou krijgen?
|
|
«(Ewout)»
Gitaarstemmer
{Take Me As I Am}
|
Post by «(Ewout)» on Mar 25, 2006 9:24:51 GMT 2
hm denk niet dat dat veel zin heeft... meeste mensen zuipen toch ergens thuis, en de politie zal heus niet alle cafés checken op een zaterdag avond ofzo...en alcohol drinken in het openbaar is al strafbaar dusch
|
|
|
Post by sisterseptember on Mar 26, 2006 14:30:57 GMT 2
meeste mensen zuipen toch ergens thuis nee, tijdens t uitgaan juist. en de politie zal heus niet alle cafés checken op een zaterdag avond ofzo...en alcohol drinken in het openbaar is al strafbaar dusch laten ze dat de laatste tijd nou verdacht veel doen hier....
|
|
«(Ewout)»
Gitaarstemmer
{Take Me As I Am}
|
Post by «(Ewout)» on Mar 26, 2006 16:27:12 GMT 2
jah wist ik veel...ik lul er maar een beetje op los doe ik wel vaker met discussies ... ook op school...gewoon dom lulle...meest onwaarschijnlijke dingen naar voren halen die toch waarschijnlijk wel zouden kunnen gebeuren..hoppa.. een 8 voor lb discussie....;D
|
|
|
Post by sisterseptember on Mar 28, 2006 15:51:39 GMT 2
maar op een forum is dat niet zo slim waar iedereen t kan teruglezen Goed. Discussieer verder menschen ^^
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Mar 28, 2006 21:00:29 GMT 2
Jaa, ik ben eiglijk wel klaar met deze discussie
|
|
«(Ewout)»
Gitaarstemmer
{Take Me As I Am}
|
Post by «(Ewout)» on Mar 29, 2006 8:43:24 GMT 2
jah ik ook..we hebben een nieuw onderwerp nodig....
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Mar 29, 2006 12:09:19 GMT 2
Dr is genoeg int nieuws... voorbeeld.. - Een op de vijf Nederlanders loopt geslachtsziekte op (FUCKING 21%).
- Bellen in het buitenland onnodig duur.
- Jongeren high door hoestdrank
- ....
Zeg maar waar je t over wilt hebben en ik zoek ff t artikel erbij op. Kunnen we weer discussieren
|
|
|
Post by Barbietrut on Mar 29, 2006 13:52:31 GMT 2
Oké, bij deze, mag dit topic dicht.
|
|