|
Post by sisterseptember on Jul 20, 2006 11:24:35 GMT 2
Omdat we in het 'emo-topic' hier op zijn gekomen, laten we dan maar meteen hier verder gaan. Barst los over het 'commerciele' gedoe van bandjes en muziek.. Er volgt vanzelf een discussie
|
|
|
Post by sisterseptember on Jul 20, 2006 11:35:41 GMT 2
Heel ff reageren op commercieel gaan. Ik luister ook aardig vaak house muziek of veel in dat genre(dus ook tech house en funky house). Maar dan hoor je ook vaak een nummer op de radio zoals Fedde la grand - put your hands up, en als je die dan hoort in een set of op een feest dan vind ik er ineens geen zak meer aan. Dat kan aardig frustrerend zijn... Want veel mensen die ook op feesten komen vinden dat ook. Maarja ach er moet tegenwoordig veel geld verdiend worden he...
|
|
Hamsela
Gitaarstemmer
LOLLERKITTENS!
|
Post by Hamsela on Jul 20, 2006 11:36:42 GMT 2
Ow is er nu appart topic, nou sorry hoor!
|
|
mental
Publiek
Rammstein pwn n00bs
|
Post by mental on Aug 1, 2006 4:09:29 GMT 2
commercie... boeie als de muziek er maar niet onder lijdt (wat veelal wel het geval is) voorbeeld: Linkin Park van huis uit al betrekkelijk commercieel ingesteld, maar de muziek vond ik gewoon geweldig(het eerste album "Hybrid Theory"), maar OMG in hiphop is meer geld te verdienen, KOM laten we Jay-Z even inhuren, hoppa...succes verzekerd; ineens vind de niet-rock-minnende wereld Linkin Park ook ineens ...kapotlauw >_> Oewat, Lienkien Paarrek? Da zijn toch die homies van da Jay 2 da Z? ...zucht
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Aug 1, 2006 13:42:35 GMT 2
true, hoewel ik dat nummer best relaxed vond.
Ik weet niet,, ik vind et ook wel vaak gezeik hoor. Ik sprak pas iemand over (ja hoe ráad je et zo) Lowlands. Dat ik et wel gaaf vond dat Muse kwam, dat ik er niet zoveel naar luisterde vanwege et zeurstemmetje van Matthew, wat soms ook wel weer relaxed kan zijn, maar dat ik t toch wel gaaf vond. Reactie was dat et stom was dat Muse kwam, en al helemaal dat ze de laatste band in de Alpha zijn omdat ze 'zo commercieel' zijn. Dus ik, jaa why would you care, muziek is toch relaxed, en zeker als afsluiter. Zei ze dat ze dat eigenlijk niet wist omdat ze niet naar commerciele muziek wilde luisteren. Nogal narrow-minded, maargoed.
Dat vind ik dus gezeik.
|
|
mental
Publiek
Rammstein pwn n00bs
|
Post by mental on Aug 4, 2006 10:56:15 GMT 2
agreed, dat slaat idd nergens op. ken de muziek die je afkraakt.
|
|
anouk
|
Post by anouk on Aug 4, 2006 17:04:48 GMT 2
Exactly
|
|
Hamsela
Gitaarstemmer
LOLLERKITTENS!
|
Post by Hamsela on Aug 5, 2006 19:33:33 GMT 2
commercie... boeie als de muziek er maar niet onder lijdt (wat veelal wel het geval is) voorbeeld: Linkin Park van huis uit al betrekkelijk commercieel ingesteld, maar de muziek vond ik gewoon geweldig(het eerste album "Hybrid Theory"), maar OMG in hiphop is meer geld te verdienen, KOM laten we Jay-Z even inhuren, hoppa...succes verzekerd; ineens vind de niet-rock-minnende wereld Linkin Park ook ineens ...kapotlauw >_> Oewat, Lienkien Paarrek? Da zijn toch die homies van da Jay 2 da Z? ...zucht Whaha sorry hoor maar dat voorbeeld slaat echt werkelijk nergens op... Damn je weet echt niet hoe het zit als je denkt dat LP, Jay-Z heeft ingehuurd... Ooit gehoord van MTV mash-ups? Dat is een 'actie'(weet zo gauw ff geen ander woord ervoor) waarbij rock en hip hop werd samengevoegd. In dit geval door LP en Jay-Z dus. Maar deze combinatie werd zo goed, dat ze er toen een tour van hebben gemaakt, de Collision Course. En dat werd uiteindelijk ook een album. Dus dit was niet van te voren gepland, het werd gewoon vanzelf zo'n succes. En dat gebeurd vaker, en dan is het volgens velen té commercieel... Maar als het niet commercieel zou zijn geworden zou niemand van de desbtreffende band hebben gehoord en zouden ze nog optreden ergens achter in een café waar niemand naar ze omkijkt.
|
|
anouk
|
Post by anouk on Aug 6, 2006 14:52:30 GMT 2
Misschien werd 'ingehuurd' ook niet zó letterlijk bedoeld Ik wist trouwens niet dat ze zegmaar op die manier samen zijn gaan touren. Wel gaaf, eigenlijk.
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Aug 8, 2006 18:57:44 GMT 2
Zeker, maar aan de andere kant snap ik wel waar je heen wilde met je verhaal van LP... beter voorbeeld zou die remix CD van ze zijn. Simpelweg nummers nemen die je hebt geschreven, en er (op de DJ na) verder niet met de band iets aan veranderen. Alleen remixen en cashen maar...
|
|