|
Post by sisterseptember on Oct 9, 2006 16:01:22 GMT 2
Hamsela: ik weet niet op wat voor school jij zit, hoor. Dat is helemaaaaaaaaaal niet overal zo, dat is gewoon een extreem voorbeeld.
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Oct 11, 2006 14:11:54 GMT 2
Ik héb vmbo gedaan...
Ik denk dat jij een beetje.. euh.. hoe noem je dat.. nou.. kléin kijkt zegmaar... Het is echt niet allemaal slecht en kut.
|
|
|
Post by sisterseptember on Oct 11, 2006 15:48:49 GMT 2
hij kijkt generaliserend ik ben het er zeker mee eens dat niet alles kut is. en ik vind zéker niet dat de hele 'jeugd van tegenwoordig' geen reet meer uitvoert in de klas.
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Oct 11, 2006 18:18:21 GMT 2
Nja, hij heeft wel gelijk dat het tegenwoordig normaal is dat je een grote bek hebt tegenover de leraar. Er is verder geen respect meer, en dat is eigenlijk ook heel erg hoor. Zelfs bij mij in de klas, mensen van 18+ die de hele tijd aan het praten zijn en zelfs "voor de lol" in hun handen gaan klappen midden in een verhaal of met spullen gaan gooien. Ik weet het niet. het is in ieder geval belachelijk dat dat word toegestaan...
|
|
|
Post by sisterseptember on Oct 11, 2006 20:32:50 GMT 2
Het is helemaal niet normaal dat je een grote bek hebt tegenover de leraar. Dat wordt nog steeds niet normaal gevonden En respect is er zeker nog wel. Anders dan waren leerlingen toch helemaal thuisgebleven? Dan luisterden ze toch helemaal niet naar de leraar? Dan bleven ze toch mooi op hun plek zitten als ze eruit werden gestuurd? Het respect is er wel een beetje af natuurlijk, omdat er niet meer netjes tegenover de leraar wordt gedaan. maar ik vind dit eigenlijk wel grappig, in de randstad is de situatie dus écht anders dan hier
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Oct 12, 2006 0:51:49 GMT 2
Nja, hier gaan jongerne naar school omdat ze anders een boete krijgen, en ze hebben geen respect voor de leraar maar zijn wel bang om van school getrapt te worden. Hangt een beetje van de leeftijd af ook hoor...
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Oct 13, 2006 16:42:07 GMT 2
Tsja, hier is het verchillend denk ik. Waar ik zat ging je vooral naar school omdat je je diploma wilde halen. En er waren ook leraren die leuke dingen organiseerden, en daar ging je dan naartoe omdat je die leraar respecteerde, je vond het niet leuk voor diegene als er niemand zou komen opdagen.
Nog steeds vind ik de cafémening 'de jeugd van tegenwoordig is kut' nergens over gaan. Kijk eens verder dan je neus lang is, denk ik dan.
Maar het is nou eenmaal zo dat je teugels makkelijker een beetje kan laten hangen dan dat je ze opnieuw moet aantrekken. Als je altijd heel streng geweest bent als leerkracht, is het makkelijker om iets meer toe te staan, dan andersom. En ik denk dat dat een probleem is waar toch wel veel leraren mee zitten op dit moment. Ligt ook aan de opleiding van docenten hoor, velen worden alleen in het vakgebied waarin ze lesgeven opgeleid, maar niet in het lesgeven zelf.
|
|