|
Post by digitaldeceit on Dec 4, 2006 20:04:09 GMT 2
Ik heb er eigenlijk al heel erg lang een discussie over op school en klasgenoten verklaren mij voor gek Maar stel, je wordt nu zwanger, Zou je het houden? Ik zelf zeg, gelijk weghalen die boel, hoe eerder hoe beter.
|
|
liquiddrums
Rockstar B)
Live like a legend and die like an asshole!
|
Post by liquiddrums on Dec 4, 2006 22:46:49 GMT 2
ten eerste: de titel is een beetje raar ^_^ ten tweede: er zijn 2 stemmen...en die ene klopt niet met jouw mening...dus wies dat? Ik moet zeggen...ik zou het natuurlijk niet weten, omdat ik zogezegd niet zwanger kan worden *serieus hoor =|*...maar ik zou het ook niet houden, tis niet handig/praktisch hoe je het ook wilt noemen. mja als het echt gebeurd *bij een eventuele vriendin * zou ik er wel goed over na denken en bespreken met anderen.
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Dec 5, 2006 1:26:08 GMT 2
Ik zou me ten eerste helemaal de tering schrikken... (als het mn vriendin overkomt ) en daarna sterk afraden om het te houden, omdat het toch iets... onpraktisch is. Je wilt dat kind toch een goed leven gunnen wat op het moment niet goed mogelijk is...
|
|
|
Post by Barbietrut on Dec 5, 2006 10:33:58 GMT 2
dubieus.. ik ben tegen abortus en tegen kinderen op m'n 17e.. maar als ik het nu zou krijgen zou ik er echt lang over nadenken wat ik zou doen, ik zou denk ik meer neigen naar het houden. vanwege deze dubbele mening slik ik echt heel erg braaf m'n pil enzo.
|
|
|
Post by digitaldeceit on Dec 5, 2006 19:01:33 GMT 2
@ Rico Haha ja ik kwam er achter, ik was moe toen ik dit neer zette Dus het klopt niet helemaal nee Anyway, ik snap heus dat sommige mensen tegen abortus zijn, mara zelf ben ik daar niet tegen. Stel nou dat je bent verkracht en je bent zwanger, zou ej het dan ook niet mogen weghalen? (Ala christenunie enzo)
|
|
|
Post by Barbietrut on Dec 5, 2006 22:15:20 GMT 2
Ik vind dat ik niet het recht heb om te beschikken over het leven van andere wezens.. Maar ik vind wel dat iedereen vrij is om daarin te doen wat je aanstaat. Ik ga anderen ook niet opleggen om vegetarisch te eten.
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Dec 5, 2006 23:42:45 GMT 2
Pff, ja toevallig had ik daar gister met Remco daar een heel gesprek over. Dat hij maar geluk heeft omdat ie zich daar nooit zorgen over hoeft te maken als homo Maar ik zou m'n god niet weten wat ik moest doen. Op zich denk ik, zo'n kind heeft geen stabiele basis bij mij. Ten eerste studeer ik nog volop, feest ik nog hartstikke graag, en heb ik m'n geld nodig om mezelf te onderhouden. En ten tweede, ik wil m'n toekomst totaal anders.. Ik wil eerst heel veel studeren en daarna een leuke & goedbetaalde baan krijgen. Daarnaast zou ik ook niet weten waar ik dat kind dan moet onderbrengen als ik toch mn studie afmaak... M'n ouders vertrouw ik een kind niet toe, en verdere familie heeft het al druk zat met eigen leven. Ik weet wel een aantal mensen die voor me klara zouden staan, maar die belast ik dan omdat ik zo nodig een kind moest krijgen maar toch ook nog even aan mezelf moest denken, weet je wel. Maar weet je, een kind gaat langer mee dan een jaar (is de bedoeling), en wie weet is tegen die tijd je hele situatie wel veranderd. Ik weet echt níet wat ik zou doen.. heb op Misschien gestemd. Misschien dat ik het zou houden, misschien dat ik zou zeggen van; Nee. Héél erg moeilijk. Ik hoop in ieder geval dat mij dat zó niet gaat overkomen! Ik ben nog maar achttien hey, ik hoor me nu met hele andere dingen bezig te houden dan met borstvoeding & poepluiers
|
|
|
Post by digitaldeceit on Dec 6, 2006 20:51:30 GMT 2
Het lijkt mij zo raar om nu zwanger te zijn serieus.
En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen het te houden. Ook omdat ik het van dichtbij heb meegemaakt. Een vriendin van mij toendertijd(2 jaar geledne ofzo) Kendra, raakte ook zwanger. 16 was ze. En ze heeft het gehouden. Grote plannen allemaal. Ze zijn gaan trouwen, samenwonen. En nu. Twee jaar laten, i kzag haar pas. Ze is gescheidne, woont weer bij haar moeder en het kindje is 2 jaar. School verder niet meer afgemaakt (Wel der Havo toendertijd maar meer niet) Tsja wat doe je dan?
Kaleigh is nu oo kzwanger, 16 is ze ook, ze heeft reuma, ik snap der niet. Genoeg roddels gaan der rond school, maar 1 ding is zeker. ze houdt het *roll-eyes*
|
|
anouk
|
Post by anouk on Dec 7, 2006 0:45:27 GMT 2
Jaa, en als je dat ziet denk je toch ook van.. zó wil ik niet eindigen.. Dus ik zou neigen naar niet houden denk ik.. Maarja, als dat kindje eenmaal écht in je buik zit en je niet meer hypothetisch praat.. dan is dat ook wel weer heel makkelijk gezegd.
|
|
|
Post by sisterseptember on Dec 7, 2006 15:30:00 GMT 2
Ik zou het niet houden.. Het is zoals Anouk zegt moeilijk om daar nu over te gaan praten, maar ik wil heeeel erg graag mijn studie fatsoenlijk afmaken. Echt, ik ben nu 16 en ik moet mijn middelbare school nog afmaken :S Ik moet nog student worden, feesten, op stage gaan, elke dag heen en weer reizen in de trein,... ik heb nu absoluut geen tijd voor een kind daarbij heb ik nu ook geen idee hoe je een kind moet opvoeden.. nouja, wel een beetje natuurlijk, maar ik heb nu absoluut niet de verantwoordelijkheid voor een levend wezentje. [een vis kan nog net, maar een kind?! ]. Ik heb eerst nog even mn eigen verantwoordelijkheden, pleziertjes en problemen voordat ik aan een kind kan beginnen.
|
|
|
Post by digitaldeceit on Dec 9, 2006 12:05:52 GMT 2
Hmm ik denk dat wel meer mensen dat hebben, maar waarom houden dan tog zoveel mensen het kindje? :/ Misschei ndat als je het hartje hoort zoiets hebt van, dit kan niet. Maar toch. Daar gaat je toekomst.
|
|
|
Post by sisterseptember on Dec 9, 2006 12:33:39 GMT 2
Ja klopt.. het is ook heel moeilijk. Je kunt t eigenlijk ook zo niet zeggen
|
|
|
Post by digitaldeceit on Dec 9, 2006 12:42:47 GMT 2
Hmm ja, maar toch zou i khet niet houden *roll-eyes*
|
|
|
Post by sisterseptember on Dec 9, 2006 16:53:30 GMT 2
haha inderdaad, dat heb ik nou ook. wie heeft r nou ja,zeker gestemd dan?
|
|
|
Post by Barbietrut on Dec 9, 2006 21:19:52 GMT 2
ik denk ricardo
|
|
anouk
|
Post by anouk on Dec 10, 2006 0:51:07 GMT 2
Ach, mannen hè... Die rennen weg wanneer ze zin hebben
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Dec 10, 2006 3:51:00 GMT 2
dankje... alleen maar omdat jij ze afschrikt...
|
|
|
Zwanger
Dec 10, 2006 13:58:09 GMT 2
Post by digitaldeceit on Dec 10, 2006 13:58:09 GMT 2
Neehe dat was ik Ik dacht dat ik de vrag anders had gestelt, weet je wel Ik lees nooit wat ik type zeg maar Maar ik bedoel dus nee
|
|
|
Zwanger
Dec 10, 2006 15:58:50 GMT 2
Post by Barbietrut on Dec 10, 2006 15:58:50 GMT 2
haha oké dan is dat ook weer duidelijk
|
|
anouk
|
Zwanger
Dec 10, 2006 19:10:53 GMT 2
Post by anouk on Dec 10, 2006 19:10:53 GMT 2
dankje... alleen maar omdat jij ze afschrikt... Zal dat het zijn Hmm, nee maar serieus.. hoe vaak hoor je het niet dat een meisje in de steek gelaten wordt zodra ze zwanger is?
|
|