|
Post by Barbietrut on Apr 1, 2007 9:38:53 GMT 2
Zoiets leuks waar ik vroeger aan mee heb gedaan Het principe: In afrika zijn er zoveel kinderen die honger lijden en aids hebben (dat laatste was niet waar het in mijn tijd om draaide). Door zelf 24 uur niets te eten en je hiervoor te laten sponseren kun je deze kinderen helpen! Ik heb hier in de eerste en tweede aan mee gedaan. Heeft één van jullie dit wel eens gedaan? Wat vind je van het principe? Ik vind het nog steeds echt heel goed en zou hier nog wel eens aan mee willen doen. Maar toen werd het georganiseerd op m'n school, en dat maakt het een stuk makkelijker. Ik denk niet dat ze het volwassenonderwijs zo gek krijgen om dat te gaan doen
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Apr 1, 2007 16:58:23 GMT 2
Ik heb wel eens zoiets gedaan op school dat je dan 24 uur wakker blijft voor 't goede doel Op zich goed hoor, als je gesponsord wordt. Anders hebben die zielige kinderen er toch niets aan. Net zoals de ramadan, wat ik dan hypocriet vind. (We eten niet want dan voelen wij zoals de armen zich voelen; maar worden zij er dan beter van dat jíj niet eet??) Als je de armeren er werkelijk mee helpt is het hartstikke goed vind ik, zolang je dat niet doet vind ik het onnodig.
|
|
|
Post by Barbietrut on Apr 2, 2007 9:09:16 GMT 2
Ja ik vond het ook belachelijk dat mensen die meededen aan de ramadan om 7 uur wegmochten van school omdat ze dan mochten gaan eten. i mean... het is toch je eigen keuze. maar da's een ander verhaal denk ik
|
|
|
Post by sisterseptember on Apr 7, 2007 14:43:29 GMT 2
ik vind het wel een goed principe, ja. het moet inderdaad wel écht wat opleveren. alleen weet ik niet of ik 24 uur kan volhouden nouja, vast wel, maar ik hou van lekkere dingen
|
|