|
Post by Barbietrut on Mar 28, 2007 19:50:17 GMT 2
Oké, ookal is dit board zo dood als een pier en kookt hier volgens mij bijna niemand verder ik heb net echt zó lekker gegeten dat ik zo lief ben om het met jullie te delen... haha Ik kookte deze keer enkel voor mezelf dus de ingrediënten zijn p.p. denk ik het is trouwens een variatie op een recept van AH 1 aubergine 0,5 courgette 1,5 tomaat 1 ui 3 eetlepels rijst (ik eet zelf altijd zilvervliesrijst) 1 teentje knoflook, maar dit is naar eigen smaak provencaalse kruiden 2 eetlepels olijfolie beetje boter om in te vetten geraspte kaas naar gelieve Verwarm de oven voor op 200 graden. Kook de rijst zoals dat hoort. Snij de aubergine in de lengte doormidden en hol deze uit tot circa een cm. van de rand. Snij de halve courgette in blokjes. De tomaat moet ook in blokjes, let op dat je al het vocht opvangt, doe het dus boven een schaaltje of iets dergelijks. Verwarm de wok en doe hierna de olijfolie erin. Snij het uitje klein en fijn en fruit deze met de geperste knoflook erbij. Doe de courgette in de pan en de tomaat. Doe de provencaalse kruiden naar smaak erbij (de roosmarijn komt erg goed uit, kan je eventueel ook extra toevoegen) en zout en peper. Schep de rijst erbij en laat de smaak even trekken. De aubergine leg je in de ingevette ovenschaal en die vul je met het prutje. Rasp er kaas overheen zoveel je wilt en dan 35 minuten in de oven. en het is LEKKER ;D
|
|
|
Post by sisterseptember on Mar 28, 2007 21:27:47 GMT 2
Is het lekker ja ? ik geloof niet dat ik aubergine lekker vind Maar een tip voor mn zus en haar Sonja Bakker dieet [arrrghhh]
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Mar 29, 2007 0:44:41 GMT 2
klinkt goed, maar idd, de aubergine weet ik nog niet... ik ga het misschien wel proberen. Thx for the tip!
|
|
|
Post by Barbietrut on Mar 30, 2007 12:18:32 GMT 2
Aubergine is vrij smaakloos vind ik, komt denk ik doordat het voornamelijk vocht bevat. Maarja als je het niet lust dan lust je het niet (ik lust bijvoorbeeld geen komkommer en daarmee verklaart iedereen mij ook voor gek ) sonja bakker... AARGH idd!
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Mar 30, 2007 15:10:40 GMT 2
zilvervliesrijst. Dat doet me altijd aan zilvervisjes denken Maarreuh, I'll give it a try, t klinkt wel okay
|
|
|
Post by sisterseptember on Mar 30, 2007 20:35:25 GMT 2
zilvervliesrijst. Dat doet me altijd aan zilvervisjes denken zilvervisjes? en sommige mensen hebben ook echt een hékel aan aardappelen. Snap ook niet waarom Je prakt het een beetje, flikkert er wat schmaakvolle jus overheen en je doet er wat zout op en je haalt het door de appelmoes en dan is het toch heel lekker?
|
|
|
Post by Barbietrut on Mar 31, 2007 9:46:48 GMT 2
Ik vind aardappelen dus echt fucking ranzig Dan heb ik het over gekookte, gepureerde en gepofte. Want gebakken & aardappelkroketjes vind ik op z'n tijd nog best lekker. Jus heb ik nooit gelusten en buiten dat komt het van een lief diertje dus dat eet ik niet en die gewoonte om aardappel door je andere groente heen te prakken.. nee bah. Ik vind het echt vies. Ohja en ik vind aardappelen niet zo gezond. Ik weet wel dat er vitamine B en kalium etcetera in zit, maar ik eet toch liever vokoren pasta's en rijst
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Mar 31, 2007 13:00:50 GMT 2
Geef mij maar rosti...
|
|
|
Post by sisterseptember on Mar 31, 2007 20:39:54 GMT 2
rösti röndjes
|
|
|
Post by Barbietrut on Apr 1, 2007 9:14:26 GMT 2
Ja rösti is errug goed! Moet ik maar weer es eten binnenkort, het ligt al heel lang in m'n vriezer
|
|
liquiddrums
Rockstar B)
Live like a legend and die like an asshole!
|
Post by liquiddrums on Apr 3, 2007 22:02:55 GMT 2
T klinkt iig zo lekker dat ik honger krijg Doen we vaak bij de band ook, gewoon een paar groenten en dan lekkere kruiden eroverheen, stukje vlees erbij en smullen maar!
|
|