|
Post by Barbietrut on May 30, 2006 13:12:04 GMT 2
Maatschappijleer over massamedia, de televisie van 30 jaar geleden. Dit vertelde mijn leraar allemaal gister. Vroegâh ( toen je siliconentieten nog van karton gemaakt werden enzo), was er like.. één kanaal. En daarop zonden ze enkel 's avonds uit van half 8 tot half 11. Behalve op woensdag, zaterdag en zondag. Op woensdagmiddag was er vanaf 5 uur een half uurtje kinder-tv en op zaterdagmiddag van 3 tot half 6 ook tv. Op zondag helemaal niets.
Die goeie ouwe tijd.
Wat vindt men hier zoal van de televisie zoals het nu is? Met al die commerciële rotzooi en alles. Ik denk dat de mens nu echt way beter af is zonder tv. Er wordt amper nog iets zinnigs uitgezonden, denk aan temptation island, jouw vrouw mijn vrouw, life and cooking, noem het allemaal maar op, vooral de commerciële zenders kunnen er wat van. Sowieso kijk ik zelf echt bijna nooit tv, met EHBO op zondagavond heb ik het wel gehad. En dat is ook nou niet echt wat je noemt een nuttig programma, maar goed, de zondagavond is ook niet nuttig.
|
|
|
Post by sisterseptember on May 30, 2006 15:01:36 GMT 2
Ja vreemd idee is dat hè, van vroegâh? Toen zat iedereen nog rondom de tv als er zo'n serie werd uitgezonden ofzo.
Nu worden mensen idd platgegooid met tv, maar dan vooral met reclame... wij hebben nu ook het hoofdstuk massamedia met maatschappijleer.. dik interessant wel :-) maar dan zie je inderdaad wat de gevolgen zijn [denk aan de injectienaaldtheorie'enzo]
Ik kijk tegenweurdig nog alleen de wereld draait door, cabaret, nieuws, muziekzenders en een filmpje 's avonds.. en natuurlijk wel wat foute programma's :-) het is wel één en al entertainment. Vroegaaah was dat wel anders ja :-)
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on May 31, 2006 15:39:52 GMT 2
Ik hou wel van tv kijken. En ja, ik ben zo'n stom wijf die naar die domme programma's kijkt... Ik kijk zegmaar naar.. GTST, Rozengeur & Wodka Lime, Koppels, Quizzen (vink leuk ), Journaal natuurlijk, EHBO, Spuiten & Slikken (als ik tijd heb), Jensen! (als ik nog niet slaap - en ik erger me aan het lage niveau terwijl ik kijk maar tóch vermaakt het me wel)... Dat was et geloof ik wel. Et is niet zo dat ik ervoor thuis blijf ofzo,, maar als ik tijd heb kijk ik er wel ff naar meestal
|
|
|
Post by sisterseptember on May 31, 2006 15:40:38 GMT 2
Oh ik kijk ook naar domme programma's hoor. Geef toe, het ís vermakelijk maar het heeft geen extra waarde ofzo..
|
|
|
Post by Barbietrut on May 31, 2006 20:38:08 GMT 2
Mja, ik kijk serieus bijna nooit tv, ik heb zo'n 2 jaar lang überhaupt soms maanden geen tv gezien. Het kan me niet interesseren. Ik hou ook niet zo van ge-entertained worden, ik maak m'n lol liever zelf, zeg maar.
|
|
|
Post by sisterseptember on Jun 1, 2006 14:37:54 GMT 2
jaaa okee. Maar 's avonds thuis kan ik nooit zoveel lol maken
|
|
|
Post by Barbietrut on Jun 1, 2006 17:18:28 GMT 2
Dan moet je niet thuis blijven
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Jun 4, 2006 17:19:11 GMT 2
Ghehe,, sja. zit wel wat in heur!
Maar ik vind et 's avonds echt wel eens heerlijk na een hele dag educatieve dingen geheurd te hebben.. ff nergens aan te hoeven denke en simpele programma's te kijken. Niet altijd, gewoon net waar ik zin in heb.
|
|
|
Post by sisterseptember on Jun 5, 2006 13:11:11 GMT 2
Ja idd. Hoef je je hersenen niet voor te gebruiken, haha
|
|
|
Post by Barbietrut on Jun 5, 2006 18:12:54 GMT 2
Mijn hersenen vinden het fijn om gebruikt te worden
|
|