schuifesop
Publiek
dat kan niet goed zijn
|
Post by schuifesop on Apr 18, 2006 22:15:15 GMT 2
Padden eindigen als kunstmest
Uitgegeven: 18 april 2006 12:07
LONDEN - Padden die de Australische deelstaat Queensland al weken teisteren, eindigen voortaan als vloeibare kunstmest. De Britse krant The Daily Telegraph meldde dinsdag dat een actiegroep Australiërs aanmoedigt om van de padden die ze vangen 'paddensap' te maken.
De actiegroep Frogwatch beweert dat paddensap goed is voor de groei van bomen en vruchten zoals bananen en papaja's. "De padden stinken bij het rotproces, maar uiteindelijk houd je een heldere blauwe vloeistof over", zei de oprichter van Frogwatch Graham Sawyer. De padden waren in de jaren dertig uit Latijns-Amerika naar Australië gehaald om een keverplaag uit te roeien. Ieder jaar teisteren honderdduizenden padden Queensland en proberen de inwoners van alles om de amfibieën te vernietigen.
|
|
schuifesop
Publiek
dat kan niet goed zijn
|
Post by schuifesop on Apr 18, 2006 22:16:19 GMT 2
kom maar op!
|
|
|
Post by sisterseptember on Apr 19, 2006 11:02:21 GMT 2
Jemig. Ik weet even niet wat ik ervan moet denken :-\ Ze hebben natuurlijk een ontzettende kikkerplaag & een tekort aan mest [neem ik dan aan] maar ik vind het toch wel zielig voor al die beestjes :-\
en wat is je bron eigenlijk?
|
|
schuifesop
Publiek
dat kan niet goed zijn
|
Post by schuifesop on Apr 19, 2006 12:21:32 GMT 2
|
|
«(Ewout)»
Gitaarstemmer
{Take Me As I Am}
|
Post by «(Ewout)» on May 7, 2006 12:32:07 GMT 2
asjemnou...de wereld wordt steeds gekker :S
|
|
|
Post by sisterseptember on May 10, 2006 17:18:19 GMT 2
Yeah inderdaad. Het klinkt ook zo lekker:
"De padden stinken bij het rotproces, maar uiteindelijk houd je een heldere blauwe vloeistof over"
*glop*
|
|
|
Post by sisterseptember on May 10, 2006 17:19:41 GMT 2
Ik heb ook maar "Nee, dat is dierenmishandeling" gestemd.. Ze hebben die beesten zelf naar Australie gekregen, dus zullen ze dr ook wel weer weg kunnen, maar niet op deze manier. Ik vind het ergens toch wel zielig voor die beestjes.
|
|