|
Post by Barbietrut on Oct 18, 2006 13:50:17 GMT 2
bron: via www.hetepolitiek.nl kwam ik op www.ondersteboven.nlHet idee: Ondersteboven.nl zet politiek Den Haag op zijn kop Stem op de onderste kandidaat van je favoriete partij en zet Den Haag op zijn kop. Ze liggen nog niet aan de ketting, maar kunnen onmogelijk in de Tweede Kamer komen. Echt onmogelijk? Nee! Stem ondersteboven en zet de top van een partij ondersteboven. Met 15.000 voorkeurstemmen komt jouw politicus al in Den Haag. Van elke partij leer je op ondersteboven.nl de onderste op de lijst kennen. Ondersteboven.nl draait het Binnenhof omDraai de pikorde in het Binnenhof om en stem ondersteboven. Politieke leiders delen de lakens uit en omringen zich in de kamer vaak met ja-knikkers. Door op jouw ondersteboven-favoriet te stemmen klinkt vanaf 22 november een eigenwijs geluid in de Tweede Kamer. De gekozen kandidaten worden vier jaar lang gevolgd en moeten elke drie maanden op ondersteboven.nl verantwoording afleggen. --------------------------------- Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het zelf echt een supergoed idee! Waarom inderdaad altijd dezelfde? Zou je zo stemmen (als je mocht stemmen)? Ik ben zelf helaas nog geen 18 maar ik vind er zeker wel wat voor te zeggen. Ben ook best benieuwd wat dit gaat opleveren, óf het iets gaat opleveren.
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Oct 18, 2006 14:54:41 GMT 2
Ik ben er ook wel helemaal voor. Meeste mensen beslissen op welke partij ze gaan stemmen, maar niet op wie, en dus gaan ze maar voor het bekende gezicht. Ik vind het een goed idee, het zijn mensen met dezelfde idealen ten slotte, maar ze kunnen wel een andere kijk op de zaak geven...
|
|
|
Post by sisterseptember on Oct 20, 2006 16:24:37 GMT 2
ja dat vind ik echt vet, haha ;D
|
|
anouk
Gitarist(e) van Metallica
|
Post by anouk on Oct 21, 2006 0:12:22 GMT 2
Noujaa, ik weet niet wat ik er van vinden moet. Ik ben het ermee eens dat een nieuw gezicht goed is; en zij verdienen ook zeker een kans.. Maar ik wil toch wel weten op wíe ik stem! Dan zou ik toch wel eerst een soort van campagne ervan willen zien. Dit bericht komt op mij trouwens ook over als een soort.. stunt.. om het zo maar uit te drukken.. 'kijken of het ons lukt'.. De bedenkers van dit concept zegmaar..
En daarbij,, degenen die aan de 'top' staan, staan dat toch niet zomaar? Zij hebben zichzelf ook echt wel moeten bewijzen, je komt niet zomaar bovenaan te staan!
|
|
|
Post by sisterseptember on Oct 21, 2006 15:05:14 GMT 2
ja ik ben het wel met je eens opzich, maar het idee is wel vet. maarja, ik denk dat de ondersten niet veel verschillen van de bovensten ze hebben dezelfde idealen en ideeen over alles als het goed is, alleen misschien minder charisma ofzo
|
|
xanathos
Rockstar B)
Surf's up, asshole!!
|
Post by xanathos on Oct 21, 2006 15:15:07 GMT 2
Hmm, ik denk dat dit meer een actie is om nieuwe politici ook een kans te geven, en er op te wijzen dat meeste stemgerechtigden kiezen voor degene die bovenaan staat, of het bekendst is, en eigenlijk niet voor datgene wat belangrijk is in een partijprogramma.
|
|
|
Post by sisterseptember on Oct 21, 2006 15:17:23 GMT 2
nouja, ik denk, als je het zó bekijkt, een actie om mensen daarvan bewust te maken. verder is het gewoon een 'ludieke actie' geloof ik
|
|