Het is weer voorbij. Lowlands 2006! Ergens vind ik dat gewoon fucked up, aan de andere kant.. het is zó geweldig geweest!
Donderdag om half twee reden we Biddinghuizen binnen. Lekker in de file richting het Kiss’n’Ride gedeelte.. Na iets meer dan twee uur stil te hebben gestaan besloten Brenda & ik stoer de tassen uit de auto te pakken en verder te lopen. Iets wat we misschien beter niet hadden kunnen doen. Het was nog veel verder dan we dachten, en de tassen waren echt godsezwaar. Maar, de bikkels sloegen zich er weer doorheen en om een uurtje of… wat zou het geweest zijn? Half zeven ofzo, stonden we in de rij.. wat ik eigenlijk best relaxed vond na die tocht
Giel Beelen erbij, Sander van MTV erbij.. we kwamen al lekker in de lowlandsstemming. Om acht uur hadden we de tent op camping 3 staan en gelijk kennis gemaakt met onze buren, die echt heel relaxed waren. Biertje gedronken met onze LLburen, die je verder in dit verhaal ongetwijfeld nog een keertje tegenkomt, en wat gegeten in het 24uurs-gedeelte.
We hadden wel de drive om te gaan feesten, maar niet meer de kracht.. dus hebben we et niet zo laat gemaakt.
Vrijdag werden we gewekt door de koffiewekker… Of eigenlijk door onze buurman (een andere dan daarnet
) die gewekt werd door de koffiewekker en vond dat als hij wakker was, iedereen maar wakker moest zijn. (“IK BEN GEWOON WAKKER DOOR DE KOFFIEWEKKER! KOFFFFFFFFFIEEEEEEEEEEEE!”)
Ontbeten, gedoucht, en op naar t festivalterrein.. Voordat we binnen waren kwamen we Bob al tegen, met Saco, en later ook Gijs & Kenneth. Helemaal gaaf dat ik Ricardo in z’n rode kledij van veraf kon herkennen!
We begonnen in de Alpha, met Wolfmother… beetje rock’n’roll, maar net niet. Ik vond et leuk, maar niet te lang. Daarna The Dead 60s gezien, en die gasten rocken! Echt, ik ging uit mn dakkie. Toen naar HIM geweest, we stonden bijna vooraan! Et geluid was niet helemaal geweldig, maar ze gaven wel een gave show. Ik wist niet dat Ville zoveel op Johnny Depp lijkt, maar hij was heel sexy! Daarna zelf een performance gegeven bij Anouk (hoe kon et ook anders) met Bob &zo. Anouk was heel goed, veel beter dan ik verwacht had. We bleven na Anouk nog in de Alpha, want Placebo sloot de dag daar af. Ze waren heel goed live, maar speelden veel nummers die ik niet kende.. In de Alpha mocht het dan misschien klaar zijn voor de vrijdag, wij gingen lekker door in de Grolsch! Heel veel energiedrankjes en rosétjes gedronken, toen hard gefeest met Ricardo, Bob, Gijsbert (vraag me niet waarom, maar zo noemde ik Gijs nou eenmaal) en Kennedy (zo noemden we kenneth
).
Toen de Grolsch dicht ging zijn we naar de camping gegaan… eerst nog even chillen bij Bob en later zelf slapen.
Goedemorgen, daar zijn we weer! Brenda en ik waren vroeg wakker (weer dankzij de koffie-buurman
), en toen zijn we na ons ontbijt en douche Bob &zo wakker gaan maken. Ze vonden et niet heel relaxed, maar konden er wel om lachen
. Zaterdag stond er niet zo heel veel op het programma wat we leuk vonden, dus kochten we een Walibikaartje. We zijn eerst naar Wudstik geweest, (doemalauwwwww!) en hij deed et hartstikke gaaf. Met DAC was-ie al leuk, nu eigenlijk nog beter! Toen naar Walibi, was leuk. Na walibi weer naar de Bravo, even bij The Streets kijken. Lekker op et gras gelegen en geluisterd, et was gaaf. Daarna even naar de Grolsch, maar waren wat te laat voor Iggy pop.. het was al begonnen. Even gekeken, niet heel bijzonder… maar weer naar de Alpha. Héél, hééél relaxed naar Massive Attack. Ik zat echt even in mn eigen wereldje, ging een beetje op in de music ofzo
… Wel klote dat Brenda midden in t concert ineens moest plassen.. as always
.. Maar we kwamen midden in Teardrop weer terug, op dezelfde plek bij Ricardo!
Daarna zijn we nog even in de Grolsch gaan kijken, ze draaiden 90s! Ik was alleen te moe om te kunnen party-en, mn voeten wilden gewoon niks meer. Volgens mij werd Ricardo er wel gek van, ook al zei ie van niet, ik strompelde een beetje vooruit en was gewoon aan et zeiken… maar et deed zoooo’n zeer! Om een uur of twee lagen we in bed, helemaal kapot.
Zondag lekker uitgeslapen, en daarna gedoucht en tassen ingepakt. Het regende keihard, dus we hebben een beetje in de tent gehangen, best relaxed. Toen naar Panic! at the disco, ik verwachte een feestje maar ze vielen echt heel erg tegen.
Lostprophets waren daarentegen wel weer awesome, echt hard gefeest daar. Brenda was niet zo enthousiast als ik, maar ik vond t echt héel erg gaaf. Die gasten waren niet alleen heel goed, ze maakten er ook gewoon een gave performance van!
Daarna Danko Jones in de Alpha. Goed live, maar hij is gewoon niet leuk. Hij wil zijn eigen naam wel heel erg vaak horen (What’s my name? Who’s the best? Everybody should be at the Alpha stage with….?!!!) en schreeuwde een beetje te veel op een nietgave manier. Maar er waren wat mannen die over de modderzooi gingen glijden, schuiven, rollen.. whatever, en dat was dan wel weer fun om naar te kijken. Yeahyeahyeahs in de Grolsch, dát was gaaf! Ik had al twee dagen een nummer van ze in mn hoofd zitten.. great om dan live te zien! Sowieso maakte Karen er iets gaafs van, echt.. wát een conditie & energie heeft zij zeg! Daarna wilden we eigenlijk naar de Arctic Monkeys gaan, maar we bleven hangen bij de Lowlands bookstore, waar ene Jacques zijn schrijfkunsten liet horen. Ik vond het wel gaaf, was wel toe aan even een beetje rust.. maar maakte er ondanks dat toch een feestje van.
En toen Muse. Muse was echt fantastisch!! Midden in het concert moest Brenda weer toiletteren, wat ik wel heel klote vond omdat we echt heel relaxed stonden in het midden en met Ricardo, en ik hard aan het genieten was… maar ik ging natuurlijk wel even met ‘r mee. Van veraf hoorde ik dat ze aan Bliss begonnen, toen zijn we keihard naar de Alpha teruggerend om daar weer keihard te feesten. Na Muse zochten we Bob weer even op, bij de India. Nog even Fallafel gegeten en een cocktailtje gedronken… en toen zat Lowlands er alweer op. Onze tent afgebroken, overige alcohol en eten weggeven en Bob, Saco & Gijsbert nog even gedag zeggen. Ik vond et wel klote dat we Rico niet meer zagen, maar we zijn wel op een hoogtepunt (Muse) weggegaan.. Toen weer een eindje lopen naar de Kiss’n’Ride, maar wel met een relaxed gevoel.
Jezus, ik lees net mn verhaal terug en mis van alles.. personen waar we mee gefeest hebben, tegengekomen zijn, gave dingen die gebeurd zijn… Maar anders wordt het nog langer & langer… dus ik laat het hierbij.
Je wilt me niet horen praten (waar is m’n stem?), en waarschijnlijk ook niet zien (mezelf nog niet bekeken, maar ik zie er ongetwijfeld brak uit), maar ik heb et zó gaaf gehad. Dag lowlands, tot volgend jaar!